zondag 28 oktober 2007

Herfstkleuren Amsterdamse Bos 26-10-2007

Op zoek naar de herfskleuren van 2007, mijn ATB fiets meegenomen naar het Amsterdamse bos. Het weer werkte niet echt mee, mistig week en natte kou. Geen zon te zien, dus hoe krijg je toch de herfstkleuren te pakken.

Hier een foto van een boom met verschillende kleuren. Een reiger vliegt net weg. Met paintshop 12 heb ik geprobeerd de kleuren wat warmer te krijgen.
Hier een stuk riet met op de achtergrond een vijver. Het water is net een spiegel, wel een aardig effect.
Hier ook een vijver, volgens mij had ik bijna een ijsvogel te pakken, maar helaas deze vloog weg. Uniek stukje natuur zo aan de rand van Amsterdam en Schiphol.
Deze wilgen zijn net geknot, mooi effect op een rijtje.
Water staat net niet genoeg stil om een mooie spiegeling te krijgen, jammer ook dat de zon deze dag geen zin had om zich te laten zien.
Hier echte herfstkleuren, ook een beetje door de PSP 12 heengegaan om het net even mooier te krijgen.


Mooie kleuren alleen helaas door de mistige weer komt het niet helemaal tot zijn recht.
Hier eigenlijk zelfde geval, veel groen weide in het amsterdamse bos, om de honden uit te laten. Ik ben niet zo gek op honden, en vooral niet die op deze dag werden uitgelaten.
Mooi bospad, voor een wandeling.
Foto iets lager genomen, ook weer de kleuren iets warmer gemaakt met PSP XII.
Genoeg herfstblaadjes te vinden, met ertussen eikels en kastanjes.
Echte foto van een bospad in de herfst.
In het donkere bos moest ik mijn flitser gebruiken om deze familie paddestoelen te fotograferen.
Hier nog een foto met flits. Ik kwam in dit stuk bos ook een eekhoorn tegen, of het knabbel of babbel was kon ik niet zien. Helaas was het te donker en de eekhoorn te snel om er een foto van te maken.
Het Amsterdamse bos was de moeite waard, alleen de loslopende honden vond ik niks. Er is genoeg te beleven daar, o.a. de geitenboederij, kinderboederij, bosbaan met regelmatig roetwedstrijden, schotse hooglanders, wandel en fiets routes etc...

Geen opmerkingen: